donderdag 26 mei 2011

aantrekkelijke bespiegelingen: Is there anybody out there?









Kenneth Homstad houdt ons een spiegel voor als hij in het park een vrouw wil ontmoeten: keurig volgens de sociale codes gaat hij omzichtig te werk. Toevallig wil de vrouw wel en ook zij volgt de ongeschreven regels van wel willen en daarin ook niet altijd duidelijk zijn.

Groet! Lach! Kijk! Biedt een sigaret aan! Zoek de hond! Eet samen iets! Alles strandt in een onhandigheid die vertederend en zeker ook humoristisch is: het hoogtepunt is wel het ongeval op de fiets. Ik wist niet dat er zoveel variaties op dit thema zijn!

Deze relatief korte voorstelling boeit echt en geeft voor mij herkenning naar het dagelijks leven. Het lijkt mij een uitstekende voorstelling om jongeren kennis te laten maken met het fenomeen theater.

Wat ik in deze voorstelling ook waardeer is de precieze afstemming van de verschillende onderdelen, het decor is prima, de kostuums perfect afgestemd, de muziek, vooral verzorgt door heggenmus en vink (maar ik geef mijn herkenning graag voor echte vogelaars) op het juiste moment aangevuld met de Cuculus canorus!

Helemaal verrassend is de opkomst van Canis lupus familiaris en dat blijkt ook in deze voorstelling een beest dat bij uitstek contact tussen mensen weet te leggen. Wel met een onverwacht resultaat.

Een aangename avond om deze cyclus 'Nieuwe Theatermakers On Tour' af te sluiten. Deze laatste voorstelling is zeker een aanmoediging ook volgend seizoen weer voor de blind dates in te schrijven!

Geen opmerkingen: