vrijdag 2 september 2011

vervolg op allergenen info


Naar aanleiding van de positieve reacties op mijn bericht van 13 juni 2011 over het gebruik van de schijf van vijf voor symbolische allergenen info ben ik bezig gebleven om te denken.
Het is me niet gelukt om de 14 verplicht te vermelden allergenen helder en duidelijk in de schijf van vijf te krijgen. Daarom ben ik overgestapt naar een grid, of misschien beter een mini-tabel 4 maal 4 waarin de vakjes een betekenis krijgen.
Zo'n tabel kan heel eenvoudig schematisch de allergenen aangeven, en voordeel voor restaurants: het kan als klein symbool de menu-kaarten overzichtelijk houden!
Ik denk en puzzel verder, wie heeft er een idee (in de comments!)



glutenbevattende granenschaal
dieren
eierendit is rechts
boven
vispindasoja melk
notenselderijmosterdsesam
zwavel
dioxide
lupineweek
dieren
azo kleurstoffen


voorbeeld grid voor product dat de allergenen 
selderij-mosterd-sesam bevat:







Geen opmerkingen: