donderdag 7 augustus 2008

Boonervliet: Er-op-Uit


Van Vlaardingen West naar Maassluis is door de NS een aantrekkelijke wandeling uitgezet.

Gisteren heb ik de route verkend voor onze kwartaalwandelaars, per fiets, hetgeen eigenlijk niet de bedoeling is. Voor het Doelpad (kerkenpad) ben ik omgefietst. Gelukkig liepen twee dames de wandeling, zodat ik aan de andere kant kon zien dat ik weer goed op weg was...

Ik volgde de zomervariant en dat betekent onder andere overvaren met het pontje 'De Kwakel.'

Het is een afwisselende wandeling en je bent grotendeels midden in de natuur, soms moeilijk voorstelbaar zo vlakbij industrie en intensieve landbouw.
Daarbij voert de route vooral over onverharde (gras-)paden, dus let op je schoeisel!

De route eindigt in Maassluis en daar is het gemeentemuseum de moeite waard, helaas zijn de Maarten 't Hart tentoonstellingen voorbij...

Hollands Glorie is er ook in het sleepvaartmuseum, met als hoogtepunt de Furie uit het spannende boek van Jan de Hartog. Misschien herinner je je nog: naarmate de bunker leegraakt komt het schip steeds minder goed in het water te liggen... als dat maar goed gaat!




Maar deze route gaat toch vooral door en over de natuur daarom jammer dat de verwijzing naar de boerderij van Grote Adriaan niet klopt. Zoiets zou on-line toch een kleine correctie zijn?

Een kopie van deze middeleeuwse boerderij is door vrijwilligers gebouwd ter gelegenheid van het 100-jarig bestaan van de Vereniging Natuurmonumenten. Hopelijk blijft dit huisje staan. Ik vind het passen!



Meer foto's in mijn picasa album.

Geen opmerkingen: